15 Nisan 2013 Pazartesi

Biri tiramisu mu dedi?

Tiramisu :) yazarken bile ağzım sulanıyor :) ama hemen ardından diyette olduğumu hatırlayarak ağzımın sularını siliyorum :)

Bugün ani bir kararla kızımı babaannesine , oradan markette labne peyniri almaya gittim :) çok uzun süredir tiramisu yapma hayalim vardı ve bugün gerçekleştirdim :)





Aldığım malzemelerle birlikte imalatta çıktım ve çabucak hazırladığım pandispanyayı fırına verdim ardından da  hemen kremanın hazırlığına başladım.
Fırından çıkan pandispanyayı ve pişen kremayı soğumaya bırakıp pandispanyayı ıslatacağım kahveyi hazırladım.
Tüm malzemeler soğuyana dek 1-2 saat pastanede takıldım :) biricik kocama yardım ettim :)
Soğuyan pandispanyayı enlemesine böldüm , sunma tepsisine yerleştirdim ve üzerini kahve (ben nescafe gold kullandım) ile ıslattım sonrasında kremanın yarısını döktüm ve her yere eşit şekilde dağıttım üzerine bitter damla çikolata serptim ve hamurun üst kısmını yerleştirdim aynı ıslatma işlemini uyguladım üstüne kremayı sürdüm onun üstüne de bol bol kakao serptim ve dilimlere böldüm (20 dilim çıktı 2 katı malzemeden yaptım )
 ve ve ve 3 saat içinde hepsini sattım :)

Pandispanya tarifi:
5 yumurta
4 kahve fincanı un
4 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı sıvı yağ
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu

Şeker ve yumurta köpürene dek iyice çırpılacak sonra da diğer malzemeler eklenip önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında pişecek.

Pandisapanyayı ıslatmak için:
1 çorba kaşığı nescafe
1 kupa sıcak su
 
Kreması:
3 bardak süt
3 kaşık un
3 kaşık şeker
2 yumurta sarısı

250-300 gr Labne peyniri

Tüm malzeme tencereye eklenir kısık ateşte pişirilir ve soğumaya bırakılır.Soğuduktan sonra 250-300 gr arası labne peyniri eklenerek mikserle pürüzsüz bir krema halini alana dek çırpılır.


***Not: 1 gece buzdolabında bekletirseniz tadı çok daha güzel oluyor
(kakao serpmeden bekletin)
               Pandispanyayı ıslatırken azıcık rom aroması da kullanılabilir.
Kremasına 1 paket vanilya eklenebilir.

                                                                                                                        Afiyet Olsun

1 yorum: