16 Nisan 2013 Salı

Diyet Günlüğü - 1

Kiloooo :(

Son 3 yıldır fazla kilolarımla boğuşuyorum.Aslında hiçbir zaman çıtıpıtı biri değildim (kemiklerimin iriliğinden kaynaklansa gerek) ama bu kadar da değildim. İdeal kilom boyuma göre 62 olsa da benim mutlu olduğum kilom her zaman 65-75 arası olmuştur.Boyumun da 1.72 olduğu varsayılırsa bu benim için ideal bir kilo oluyor zaten öyle 36-38 bedende gözüm yok (diyetsiyenime göre var ama bakalım orasını zaman gösterecek)

Hedefim diyetti 1 yıl yapmak sonrasında korunma ile birlikte 1,5 yılda tamamlayıp sağlığıma kavuşmak.Sağlığıma kavuşmak diyorum çünkü günümüzün en büyük hastalığı kilo:(

Peki nasıl kilo aldım?Aslında sorulması gereken ilk soru bu diyetsiyenim de ilk olarak bu soruyu sorduğu için onu çok çok sevdim  :)

1-Evlendim ailemden ayrı bir şehre geldim ki bu benim hiçte hazır olduğum bir şey değilmiş.
2-İşime de veda ettiğim için eski saat gibi kurulu düzenim yoktu (sabah 6.30 da kalk duş al evden çık minibüs    durağına yürü ki 1km falan ama çok faydası var)
3-İş yerinde saatli çıkan yemek ve saatinde düzenli yemek 
4-Eve gelince canım annemin hazırladığı yemeği erken saate yemek 18.00-19.00 arasında
5-Bizim evin abur cubur  alışkanlığının meyve olması
6-En geç 23.00 de yatma 
Bütün bu şartlar rutine bağlanınca insan ister istemez kilo veriyor , ki ben annemlere her gittiğimde en az 3 kilo veren insanım.

Hamilelikte düzenim çok çok iyiydi. Bu sebepten ilk 5 ayda 10 kilo vermiştim sonra da 10 kiloyu yavaş yavaş almıştım gebelik tansiyonum olduğu için son 20 günde çok fazla ödem oluşmuştu.

Ya hamilelik ve süt verme dönemimden sonrası nasıldı ?
1-Sabah kalkış saati çocuğun kalkış saatine uyarlamak
2-Kahvaltıyı öğlende yemek , kahve yanına kurabiye yemek ,bazen de hiç yememek
3-Öğlen yemeği mi o da ne?
4-Akşam yemeği vakti mi yok ya daha saat 22.00 olmadı ki
5-Yemekten sonra yenen kabak çekirdeği kuru üzüm gibi abur cuburlar
6- Gece yatış ne zaman mide sindirmeye başlarsa :(
7-Ailemin yaşadığı sağlık problemlerinin stresi(annemin ameliyatı babamın sağlık sorunları)

Bu şekilde beslenme bana doğumdan sonra 30 kilo olarak geri geldi ki hamilelikten öncede 10 kilo fazlam vardı oldu mu sana 40 kilo :( Minyon 34 beden biri çıkabilir içimden o kadar yani :)

Bir sabah uyandım ve artık bu süregelen döngüye bir son vermeye karar verdim ve ne mi yaptım?

                                                                             


                                                                                                        Devamı Diyet Günlüğü -2 'de


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder