12 Nisan 2013 Cuma

Ev Yapımı Lor Peyniri...

Ev Yapımı Lor Peyniri

Yoksa siz hala lor peyniri yapmadınız mı?
Şöyle anne eli değmiş katkısız bir lor peynir yapmaya ne dersiniz?




Malzemelerimiz:

1 litre süt 
4 çorba kaşığı ev yapımı yoğurt
1-2 çorba kaşığı elma sirkesi


Yapılışı:

Sütü tencereye alıp kaynatıyoruz kaynayınca yoğurt sirke karışımını döküyoruz ve kaynatmaya devam ediyoruz.Kaynatma işlemi üstünde sarı-yeşil su olana dek devam etmelidir.Ocağın altını kapatıp tencerenin kapağını kapatıyoruz ve soğuyana dek bekliyoruz. (3 -4 saat) Soğuduktan sonra bir tülbende döküp bağlıyoruz üstüne isterseniz bir ağırlık koyabilirsiniz ben genelde boş bir cam kavanoz koyuyorum.
Buzdolabında 1 - 2 saat bekledikten sonra cam bir kaba alıp taze taze bebeğimize yediriyoruz.

Ben tuz eklemiyorum.Bizde genelde evde kaymak oluyor 1 çorba kaşığı kadar kaymak ekliyorum.
Tadı harika oluyor 1 litre sütten 200-250 gr kadar lor peyniri çıkıyor ve bu kızıma 5 gün kadar yetiyor.

Haydi şimdiden afiyet olaaa....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder